• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59263
+
-

آموزش ۸۰ هزار بهره‌بردار  بخش کشاورزی استان

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان آموزش به‌زراعی و مهارت در مراحل مختلف کشاورزی را فرا گرفتند.

«غلامرضا گودرزی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این آموزش‌ها برای بهبود دانش، بینش و مهارت بهره‌بردار بخش کشاورزی در بیش از هزار و ۳۰۰ روستای استان مرکزی برای بهره‌برداران مرد و زن روستایی، تشکل‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، مددجویان کمیته امداد امام، زندانیان شاغل در حوزه کشاورزی و شاغلان آزاد در قالب آموزش‌های آزاد مهارتی برگزار شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌ها با هدف نیازسنجی آموزشی، استانداردسازی آموزشی، برنامه‌‌ریزی و نظارت بر اجرای اقدامات مهارتی بهره‌برداران کشاورزی و در زمینه جلوگیری از فرسایش نیروی انسانی شاغل و تربیت نیروی جوان، ماهر و آشنا به فنون کشاورزی در روستاهای استان مرکزی برگزار شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی اضافه کرد: ایجاد توانایی برای انجام وظایف و افزایش مهارت شغلی، بهبود و نگاهداشت مهارت‌های غیررسمی بهره‌برداران بخش کشاورزی از مشخصه‌های مهم برگزاری این آموزش‌هاست.

گودرزی افزود: افزایش دانش، بینش و مهارت بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری منابع پایه بخش با توانمند‌سازی بهره‌برداران و زنان روستایی، تربیت نیروی انسانی در سطوح نیمه ماهر، ماهر و استادکاری و سرپرستی برای واحدهای تولیدی کشاورزی و آموزش‌های مهارتی تک پودمان و پودمان علمی کاربردی از دیگر اهداف برگزاری این آموزش‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید